Käytössä olevat ihonhoitotuotteeni kasvoille 2/2

24 heinäkuuta, 2022

Nyt olisi vuorossa postauksen toinen osa tällä hetkellä avattuina oleviin kasvojen ihonhoitotuotteisiini. Ajatuksena siis on, että esittelisin aina noin 3-4 kk välein käytössä olevat tuotteet kategorioittain. Tässä näen sitten samalla kivasti itsekin, mihin tahtiin tuotteita käytän. Ensimmäisessä osassa esittelyssä olivat puhdistustuotteet, kasvovedet, hoitonesteet, seerumit ja kasvovoiteet. Halutessasi pääset kyseiseen postaukseen tästä. Tässä toisessa osassa vuorossa ovat silmänympärysihon tuotteet, kasvoöljyt, kasvosuihkeet, kasvokuorinnat ja kasvonaamiot


Silmänympärysihon tuotteet

Aloitetaan silmänympärysihon tuotteista, joita minulla on tällä hetkellä avattuna 4kpl. Varsinaisia silmänympärysvoiteita minulla on aina avattuna kerrallaan korkeintaan kaksi tai kolme, jotta saan pakkaukset muutaman kuukauden aikana tyhjiksi. Silmänympärysvoiteissa on monesti merkitty säilyvyysajaksi noin 6kk avaamisen jälkeen, mutta en itse laske käyttöikää ihan täpärälle. Silmien lähelle laitettavien tuotteiden kanssa olen erityisen varovainen.


Yhtenä silmänympärysvoiteena minulla on käytössä Ekopharman Tyrni Anti-Age. Ekopharma on hiljattain uudistanut tuotesarjansa ja nyt tyrni-silmänympärysvoide löytyy nimellä Tyrni Re-Vital. Käytän voidetta useimmiten aamuisin, se kosteuttaa ihon riittävän hyvin, jotta meikki levittyy päälle kauniisti. En kuitenkaan ole mitään muita ihmeitä huomannut voidetta käyttäessäni, kuten en yleensäkään useimpien silmänympärysvoiteiden kanssa. Mutta riittävä kosteutus onkin itselleni tärkeintä. Tämä pakkaus alkaa olemaan varmastikin jo melko tyhjä, niin ahkerasti olen tätä jo käytellyt. Valitettavasti tästä ei näe pakkauksen läpi käyttörajaa. Toinen melko varmasti jo loppumaisillaan oleva voide on Muru murun silmänympärysvoide. Tätä olen käyttänyt joka ilta ja joskus aamuisinkin. Myös tämä voide on kosteuttanut ihoani riittävän hyvin enkä juurikaan ole huomannut mitään eroa Ekopharman voiteeseen verrattuna. Molemmat ovat oikein hyviä. Eikä ainakaan Muru murun voiteen olekaan luvattu muuta tekevän kuin kosteuttavan ja ravitsevan ihoa. Myös Muru muru uudisti tietääkseni tuotteensa hiljattain. Heidän sivujensa mukaan nykyinen silmänympärysvoide on nimeltään Hyaluronic silmänympärysvoide.

Koska kaksi edeltävää silmänympärysvoidetta on jo loppumaisillaan, uskaltauduin avaamaan hiljattain kolmannen. Saturday Skin Yuzu Vitamin C Bright Eye Cream-voiteen sain helmikuun Boxycharmista. Olin voiteesta hyvinkin innoissani sen saatuani, ja onneksi se osoittautui erinomaiseksi tuotteeksi. Käytän tätä ainoastaan aamuisin. Voide kirkastaa katsetta, ero on helposti nähtävissä. Lisäksi kosteutusteho on riittävä omalle iholleni. Olen aivan ihastunut tähän voiteeseen!

Tuotteiden normaalihinnat ostopaikasta riippuen:
Ekopharma: n.29.90€/15ml (uudistettu versio)
Muru muru: n.17.90€-18.95€/15ml
Saturday skin: n.29€-30€/15ml


Neljäntenä silmänympärysihon tuotteena käytössäni on The Ordinaryn Caffeine Solution 5% + EGCG. Tätä olen käyttänyt toisinaan iltaisin silmänympärysvoiteen alla. Ongelmana on, etten ole käyttänyt tuotetta säännöllisesti, joten ehkä siitä johtuen en ole huomannut tuotteella mitään vaikutuksia. Ajattelinkin nyt ottaa tämän säännölliseen iltakäyttöön, pullossa on onneksi vielä noin 3/4 tuotteesta jäljellä. Tuotekuvauksen mukaan sen pitäisi tasoittaa ihon sävyä ja vähentää tummuutta sekä turvotusta. Lisäksi sen pitäisi tuoda lisäkosteutusta. 

Tuotteen normaalihinta ostopaikasta riippuen:
The Ordinary: n.7.80€-9.90€/30ml

Kasvoöljyt
Kasvoöljyjä minulla on tällä hetkellä avattuna 2kpl. Kesällä en käytä öljyjä lainkaan enkä muinakaan vuodenaikoina päivittäin. Lisäksi kun on kyse tuotteista, joita käytetään vain tippa tai pari kerralla, nämä kuluvat hyvin hitaasti. Siksi en voi pitää kerrallaan avattuna kuin korkeintaan juurikin kaksi öljyä.


Garnier Bio Lavandin Smooth & Glow Facial Oil-öljy näyttää vielä melko täysinäiseltä, mutta olen käyttänyt tuotetta jo useamman kerran. Olen tykännyt tuotteesta. En kuitenkaan ole koskaan oikein huomannut mitään merkittävää eroa eri öljyjen välillä. Voi olla siksikin, että käytän niitä harvakseltaan, mikä myös hankaloittaa vertailua. Garnierin öljy sisältää muun muassa luomulavandiiniöljyä, luomuarganöljyä sekä luomuoliiviöljyä. Tuote tuoksuu laventelilta. Toisena öljynä minulla on avattuna Bybi Beautyn Strawberry Booster. Tämä öljyseerumi on 100% kylmäpuristettua mansikansiemenöljyä. Jonkin verran näkee tuotearvioissa, että tämä tuoksuu mansikalta. Minulle tuote tuoksuu todella yrttiseltä eikä siksi ole mitenkään erityisen miellyttävä. Muutoin ei mitään huonoa sanottavaa tuotteesta.


Tuotteiden normaalihinnat ostopaikasta riippuen:

Garnier: n. 11€-13.95€/30ml

Bybi Beauty: n. 17.50€-20€/15ml


Kasvosuihkeet

Kasvosuihkeita on avattuna nyt 4kpl. Niistä kaksi on aivan loppumaisillaan.


Ensimmäisenä suihkeena on Avènen Thermal Spring Water-suihke. Tätä olen käyttänyt useamman pullon vuosien aikana. Tämä on siis steriilisti pakattua lähdevettä. Sopii siksi hyvin myös vaikkapa ärtyneelle iholle. Käytän tätä joko virkistykseen taikka joskus myös kasvoveden tilalla. Pullossa on ihanan hennosti leviävä sumu. Pixiltä minulla on käytössä Hydrating Milky Mist ja Rose Glow Mist. Milky Mististä olen tykännyt huomattavasti enemmän, ja se onkin jo loppumaisillaan. Tuote kosteuttaa hyvin ja tuoksu on itseäni miellyttävä. Tätä ajattelin ostaa lisää. Rose Glow Mistin pitäisi myös kosteuttaa ihoa ja tuoda sille hehkua. Tällä en ole huomannut niin paljoa vaikutuksia kuin toisella suihkeella, ja lisäksi tuoksu ei ole itselleni yhtä miellyttävä. Käyttelen suihkeen kuitenkin mielelläni loppuun. Frudia My Orchard Peach Real Soothing Gel Mist on aivan ihana persikan tuoksuinen kasvosuihke. Tämä on tullut käytettyä melko nopeasti miltei loppuun. Käytän tätä suihketta pääasiassa kosteuttavan kasvoveden sijasta. Kolmessa edellä esitetyssä suihkeessa on itse suihke hennompi kuin tässä Frudian suihkeessa. Mutta Frudiassa on erinomainen hinta-laatu-suhde. Persikkasuihkeen tilalle minulla on odottelemassa jo saman sarjan aloe-suihke, ihan vain vaihtelun vuoksi.


Tuotteiden normaalihinnat ostopaikasta riippuen:
Avène: n. 14.90€/300ml
Pixi Hydrating Milky Mist: n. 18€-27.20€/80ml
Pixi Rose Glow Mist: n. 18€-24€/80ml
Frudia: n. 5.95€-7.90€/125ml


Kasvokuorinnat
Kuorinta-aineita minulla on nyt avattuna 2kpl. En kuori kasvojani kuin korkeintaan kerran pari viikossa. Välillä käytän kuorivia kasvovesiä ja välillä sitten näitä muita kuorintoja.

Mizon Apple Smoothie Peeling Gel on ihana hedelmähappoja sisältävä kuorintageeli. Tuote ei siis sisällä kuorivia rakeita. Geeli poistaa kuolleen ihosolukon, puhdistaa ihohuokosia sekä kirkastaa ja pehmittää ihoa. Tuotteen vaikutuksen huomaa hyvin käytön jälkeen. Yhtä ihana on L'Oréalin Smooth Sugars Clearing Scrub. Tämä sokerikuorinta sisältää kolmea sokerityyppiä sekä kiivin siemeniä. Ihosta tulee käytön jälkeen sileä ja raikas. Voin tätäkin lämpimästi suositella, joskaan en tiedä onko tuote valitettavasti poistumassa myynnistä koska se näyttää olevan enää harvakseltaan saatavilla. Onneksi minulla on varastossa vielä ainakin toinen saman sarjan kuorinta.

Tuotteiden normaalihinnat ostopaikasta riippuen:
Mizon: n. 17.90€-19€/120ml
L'Oréal: n. 11.39€/50ml


Kasvonaamiot
Kasvonaamioita minulla on eniten avattuna verrattuna edeltäviin tuoteryhmiin. Naamioita on tällä hetkellä avattuna 6kpl.

L'Oréalilta minulla on käytössä Pure Clay Detox Mask sekä Pure Clay Anti-Blemish Mask. Blogiani pidempään lukeneet muistavat ehkä, että yhdet suosikkinaamioistani ovat juurikin tästä tuotesarjasta. Ne eivät kuitenkaan ole nämä kaksi. Olen kokeillut yhteensä neljää naamiota tästä tuotesarjasta. Kaikilla niistä iho näyttää ja tuntuu puhtaalta käytön jälkeen eli tehokkuutta ei käy kieltäminen. Lisäksi mikään näistä naamioista ei ainakaan omaa ihoani mitenkään erityisemmin kuivata. En kuitenkaan pidä etenkään nyt avattuna olevasta Detox-naamiosta, koska sen käyttökokemus on niin ikävän tuntuinen. Naamio kiristää ihoa hyvin voimakkaasti sen alkaessa kuivumaan iholla, en ole koskaan kokenut yhtä kiristävää tunnetta. Tunne on hyvin epämiellyttävä. Kolmantena puhdistavista naamioista minulla on nyt käytössä Avonin Planet Spa Perfectly Purifying with Dead Sea Minerals Face Mask. Tämä on sellainen helppo ja perushyvä puhdistava naamio, johon tulee helposti tartuttua. Tämä on ainakin jo toinen tuubi, joka minulla on tätä tuotetta käytössä. Naamio puhdistaa ihoa ja poistaa öljyisyyttä näkyvästi. Vaikutus ei ehkä ole ihan niin pitkäkestoinen kuin L'Oréalin naamioiden käytön jälkeen, mutta tykkään tästä tuotteesta kuitenkin.


Tuotteiden normaalihinnat ostopaikasta riippuen:
L'Oréal Pure Clay Detox Mask: n. 9.11€-12.20€/50ml
L'Oréal Pure Clay Anti-Blemish Mask: vaikuttaa, ettei enää ole saatavilla
Avon: n. 7€/75ml




Kosteuttavana naamiona käytän toisinaan Lumenen Lähde Nordic Hydra Aerating Gel Mask-geelinaamiota. Tämä naamio ei jätä ihoani niin kosteutetun tuntuiseksi kuin vaikkapa monet kangasnaamiot. Tykkäänkin tästä erityisesti sen viilentävän ja raikkaan tunteen antavan koostumuksen takia. Tuote näyttää nykyään olevan nimellä 72h Hydra Gel Mask. Toisena kosteuttavana naamiona minulla on Origins Drink Up 10 Minute Hydrating Mask with Apricot & Glacier Water. Tämäkään naamio ei voita kosteutuksellaan hyviä kangasnaamioita, mutta tykkään tästä todella paljon sen ihanan aprikoosituoksunsa vuoksi. Lisäksi tämä on sellainen naamio, johon on helppo tarttua arjenkin keskellä. Originsilta minulla on käytössä myös Ginzing Peel-Off Mask to Refine and Refresh. Olen käyttänyt tätä vain kerran, vaikka naamio on ollut minulla jo aika kauan. En ole koskaan ollut oikein Peel-Off-naamioiden ystävä, mutta jostain syystä tämän innostuin hankkimaan. Minun täytyy ehdottomasti käyttää tätä enemmän, jotta osaan kertoa mielipiteeni tuotteesta.


Tuotteiden normaalihinnat ostopaikasta riippuen:

Lumene: n. 18.90€-21.90€/150ml

Origins Drink Up 10 Minute Hydrating Mask with Apricot & Glacier Water: n. 25€-28.50€/75ml

Origins Ginzing Peel-Off Mask to Refine and Refresh: n. 25€-28€/75ml


Oliko näiden tuotteiden joukossa sinulle tuttuja tuotteita taikka sellaisia, joita haluaisit kokeilla?

10 kommenttia on "Käytössä olevat ihonhoitotuotteeni kasvoille 2/2"
  1. Ekopharman Tyrni sy-voide on tosi hyvä! The Ordinaryn Caffeine Solution ei tehnyt mullekaan mitään, enkä tuotetta lopulta jaksanut käyttää loppuun asti. Toi on sen verran suuri pakkaus ja kerralla kuluu niin vähän, että omassa käytössä toi olisi kestänyt ties kuinka kauan :D Mizonin kuorintageeliä on kehuttu tosi paljon, toi täytyy siis pitää mielessä<3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi olla, että Caffeine Solution ei tee mullekaan mitään, koska olen sitä jo monta kertaa käyttänyt. Mutta annan sille nyt vielä mielenkiinnosta mahdollisuuden ja pidän nyt tosiaan käytön säännöllisenä:)

      Poista
  2. Mullekaan tuo Ordinaryn Caffeine ei tehnyt mitään, sen jälkeen lopetinkin Ordinaryn tuotteiden käytön :D Pixin Milky Mist on ihana!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ei ole enää kovin korkealla odotukset Caffeine solutionin kanssa, mutta katsotaan vielä mitä tapahtuu:D Pitäisikin tilata uusi Milky mist jo piakkoin:)

      Poista
  3. Mäkin olin pettynyt tuohon The Ordinaryn silmänympärytuotteeseen. Ehkä se toimisi, jos olisi ihan hervottomat silmäpussit? En tiedä... Mulla on enemmänkin ongelmana naururypyt, joille se ei todellakaan tehnyt yhtään mitään.

    Saturday Skinin tuotteet ovat ihania! Mun pitäisi postailla myös yhdestä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo totta, ehkä se silloin voisi toimia ja olisi myös ehkä helpompi havaita jos on jotain vaikutusta. Mulla ajoittain vähän enemmän tummuutta silmien alla, mihin toivoin vaikutusta. Ja lisäkosteutuskaan ei toki koskaan pahasta. Tuo oli ensimmäinen Saturday Skinin tuote, jota testasin ja olen siitä kyllä hyvinkin innoissani. Kaapissa odottelee myös kauneusboksissa tullut merkin kuorintageeli. Jään innolla odottelemaan postaustasi!

      Poista
  4. Sarjassamme the ordinaryn seerumi ei tehnyt mullekaan mitään näkyvää muutosta, olen mukana🙋‍♀️. Muuten mulle tuntemattomia tuotteita. Paitsi tuon Origins kosteuttavan naamion ostin juuri.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Caffeine solutionin osalta ei siis näytä enää kovin lupaavalta:D :D On kiva ollut lukea siitä käyttökokemuksia! Toivottavasti Originsin naamio on sulle mieluinen tuote:)

      Poista
  5. The Ordinary Caffeine Solution toimii minulla taas ihan loistavasti silmänalusten tummuuteen sekä poistaa turvotusta. Kosteutus ei riitä omalle sy-iholleni, vaan tarvitsee jonkin lisäksi ( nyt lisänä käytössä Taika sensitiven tehokosteuttava seerumi). Mizonin Apple Smoothie Peeling Gel:ille iso plussa: sopii herkemmällekin ihotyypille, tekee pehmeän ja kuulaan ihon, antaa hyvän pohjan naamiolle.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva kuulla myös toisenlainen käyttökokemus The Ordinaryn tuotteesta:) Se on ihanaa kun joku edullinen tuote toimii hyvin! Itsekin toivoin, että olisin nähnyt tuolla vähän vaikutusta silmänalusten tummuuteen. Taikan tuotteita en ole vielä koskaan testannut, mutta monesti olen niitä katsellut. Mizonin kuorintageeli on kyllä ihana ja tehokas<3 Monet tuntuu tuosta pitävän. Kiitos kommentistasi:)

      Poista

Kiitos paljon kommentistasi <3